با توجه به این که امروزه برندهای مختلفی از لپ تاپ و کامپیوتر در بازار موجود است، اهمیت انتخاب بهترین کامپیوتر مناسب نرم افزارهای حسابداری افزایش می یابد. در انتخاب سیستم حسابداری، توجه به مشخصات سیستم مناسب حسابداری از جمله پردازنده، RAM، صفحه نمایش، کارت گرافیک، ذخیره سازی در افزایش دقت انجام موارد مهم در حسابداری تاثیر ویژه ای دارد. در ادامه به بررسی تاثیر ویژگی های مهم در سیستم مناسب حسابداری می پردازیم.

کامپیوتر مناسب نرم افزارهای حسابداری

پردازنده (cpu) کامپیوتر مناسب نرم افزارهای حسابداری

خوشبختانه تولید و عرضه انواع لپ تاپ و کامپیوترها در چندین سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. جهت خرید کامپیوتر حسابداری توصیه می شود از پردازنده های مدرن که در طی ۵ سال گذشته طراحی و تولید شده اند استفاده کنید. برای انجام پردازش های مالی سرعت تحلیل و نمایش اطلاعات آماری و حسابداری امر مهمی است . به همین جهت خرید و استفاده از پردازنده های با سرعت ۳٫۴ گیگاهرتز تا ۴ گیگا هرتز با مشخصات پردازنده Core (TM) 2 duo انتخاب مناسبی است و کفایت می کند, اما برای مواردی که سیستم با تعداد کاربری های بالا است برای افزایش سرعت پردازش بهتر، پردازنده Core i5 می تواند بهتر باشد. CPUکه نقش پردازنده مرکزی سیستم را ایفا می‌کند، شاید اصلی‌ترین عنصر در پردازش اطلاعات شما باشد، پس هرچه CPU قوی‌تری داشته باشید، سرعت پردازش اطلاعات بیشتر خواهد بود . عامل مهم در انتخاب CPU، فرکانس آن است. کمترین آن Core i3 و نمونه پیشنهادی Core i5 یا بالاتر است. برای مثال در شبکه، برای کاربران متعدد، بهتر است از Core i7 استفاده شود.

رم(ram) 

تهیه ram مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که در انجام محاسبات و معاملات حسابداری با سرعت بالا در پایگاه داده و صفحه گسترده تاثیر گذار است.RAM که حافظه‌ای است برای ذخیره کوتاه‌مدت و موقت اطلاعات در محاسبات گسترده نقش دارد و به‌نوعی سرعت محاسبات داده‌های شما به رم وابسته است. میزان رم کافی برای کامپیوتر حسابداری، حداقل رم ۴ گیگابایت است. رم پیشنهادی که از پس انجام حجم عظیمی از محاسبات اداری پیچیده بر می آید، رم ۸ گیگابایت است.

هارد (Hard) 

 بعد از انتخاب رم برای کامپیوتر مناسب حسابداری، خرید هارد نیز اهمیت زیادی در افزایش سرعت انجام محاسبات دارد. به طور کلی دو نوع هارد SSD و HDD وجود دارد. هاردهای SSD سرعت بالاتری در انجام پردازش های قوی و پیچیده دارند اما خب با توجه به اینکه نرم افزار های حسابداری آنچنان سنگین نیست هارد ۲۵۰ HDD کاملا مناسب و کاربردی است. هارد یا همان دیسک سخت که به دو صورت هارد داخلی (Internal) یا خارجی (External) و HDD و SDD در بازار موجود است، نقش مهمی در ذخیره‌سازی اطلاعات شما دارد. ظرفیت و سرعت آن دو عامل اساسی در تعیین هارد مناسب است.اگر اطلاعات شما حجم بالایی دارند، به‌دلیل پشتیبان‌گیری باید هارد با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. معمولا کمترین هارد ممکن SSD 256 یا HDD 1 ترابایت و نمونه پیشنهادی، SSD 512 است.

کارت گرافیک (Graphic card)

 برای انجام کارهای حسابداری نیازی به خرید جداگانه کارت گرافیک یا GPU نیست و صرفا استفاده از گرافیک CPU کفایت می‌کند. در صورتی که قصد اتصال و به اشتراک گذاری آمار و ارقام در چندین کامپیوتر و مانیتور را دارید، می توانید از کارت گرافیک ۱ گیگابایت استفاده کنید.

مانیتور (Monitor)

صفحه نمایش کامپیوتر مناسب برای سیستم حسابداری باید قابلیت نمایش ردیف ها و ستون های زیادی که حاوی اطلاعات مالی است را داشته باشد. در غیر این صورت برای مشاهده همه اطلاعات و سندها و رابط ها باید آن ها را به صورت کشویی باز کرده و مشاهده کنید. در این مورد نیز صفحه نمایش ۱۹ اینچ مناسب است. نمونه حداقلی، لپ‌تاپی با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچ یا مانیتور FHD (1920 x 1200) است اما بهتر است از لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچ یا مانیتور FHD IPS (1920 x 1080) استفاده کنید.

صفحه کلید (Keyboard ) 

نکته مهم در خرید کیبورد برای کار با نرم افزار حسابداری، داشتن صفحه اعداد است؛ چون بیشترین کاربرد را خواهد داشت.

مشخصات حداقلی و پیشنهادی سیستم کامپیوتری

مشخصاتنمونه حداقلینمونه پیشنهادی
CPU
یا پردازنده
Core i3Core i5
و بالاتر
RAM
رم
۴8 یا 16
HDD
یا SSD
یا هارد
SSD256
یا HDD 1T
SSD512
GPU
یا کارت گرافیک
نیازی نیستنیازی نیست
Screen
یا صفحه نمایش
۱۳.۳
یاFHD (1920 x 1200)
۱۵.۶
یاFHD IPS (1920 x 1080)
حداقل مشخصات لپ تاپ حسابداری

حداقل مشخصات لپ تاپ مخصوص حسابداری چیست؟

سیستم مورد نیاز پیشنهادیحداقل سیستم مورد نیاز
CPU9th Gen Intel Core  i710th Gen Intel Core i3
RAM16GB8GB
هارد512GB SSD256GB SSD یا 1TB HDD
صفحه نمایش15.6-inch FHD IPS (1920 x 1080)13.3-inch FHD (1920 x 1200)
باطریشارژ تا 10 ساعتشارژ تا 5 ساعت
GPUDedicated Graphics with 2GB VRAMIntegrated Intel UHD Graphics
وزن2 کیلوگرم1.2 کیلوگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *