معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

ام‌اس‌آی (MSI) از جمله برندهای موفق تایوانی در حوزه‌ی سخت افزار است که تجهیزات سخت افزاری و به صورت ویژه گیمینگ رو طراحی و تولید می‌کنه. این برند بخاطر کارایی بالا در مقابل قیمت مناسب، از جمله برندهایی است که در ایران محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند.

جعبه گشایی لپ تاپ گیمینگ MSI

محصول در بسته بندی شکیل MSI،‌که در تناسب کامل با برند و طراحی بدنه‌ی لپ تاپ است، عرضه می‌شود. در این بسته بندی علاوه بر خود لپ تاپ، شارژر با آداپتور ۱۲۰ واتی، کارت ضمانت ماتریس و البته یه کوله‌ی لپ تاپ قرار دارد.

 لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC

ظاهر و طراحی بدنه لپ تاپ گیمینگ MSI

برخلاف مدل‌های گیمینگ، در لپ تاپ MSI GF63 خبری از طراحی‌های شلوغ نیست. بدنه‌ی بیرونی لپ تاپ آلومینیوم برس خورده و قسمت داخلی آن پلاستیک است. در بدنه‌ی بیرونی می‌توان نشان اژدهای قرمز رنگ MSI را دید. همچنین کلیدهای این مدل در تناسب با رنگ برند، از بک لایت قرمز استفاده می‌کنند.

ظاهر و طراحی بدنه لپ تاپ گیمینگ MSI

مدل MSI GF63 برخلاف مدل‌های معمول از وزن بسیار پایین ۱.۸۶ کیلوگرم (kg) و ابعاد ۳۵۹ در ۲۵۴ در ۲۱.۷ میلی‌متر (mm) بهره می‌برد. همچنین ضخامت این مدل تنها ۲۱.۷ میلی‌متر است که از این مدل یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۱۵.۶ اینچی را ساخته است.

مشخصات فنی و سخت افزار لپ تاپ گیمینگ MSI

لپ تاپ  MSI GF63 با کانفیگ‌های متعددی عرضه شده است. ای مدلی که در آبتین مال عرضه میشود نسخه‌ی اینتلی i5 نسل یازدهمی با 6 هسته‌ی پردازشی است. همچنین این نسخه از و 8 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد که قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را نیز فراهم می‌کندٖ.

 ماژول حافظه‌ی این لپ تاپ512  گیگابایت SSD M.2است که فضای کافی برای نصب حجم زیادی از بازی‌ها را فراهم می‌کند. در کنار این کانفیگ قابل توجه، شاهد پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 هستیم. 

عملکرد در اجرای بازی لپ تاپ گیمینگ MSI

عملکرد در اجرای بازی لپ تاپ گیمینگ MSI

بهره مندی از رم بالا در کنار پردازنده‌ی قدرتمند نسل یازدهمی، لپ تاپ MSI GF63 را به انتخابی مناسب برای سایر پردازش‌های سنگین و کارهای اداری نیز مناسب کرده است. مزیت این مدل نسبت به سایر لپ تاپ‌های گیمینگ وزن پایین و قابلیت حمل بالاست. در نتیجه اگر به دنبال یک گزینه‌ی قدرتمند برای فعالیت‌های غیر از بازی کردن نیز هستید، MSI GF63 گزینه‌ی مناسبی است.

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)Core i5-11400H
پردازنده‌ی گرافیکی (GRAPHICS)NVIDIA® GeForce RTX™ 3050 Laptop GPU, 4GB GDDR6Up to 1172.5MHz Boost Clock, 40W Maximum Graphics Power with Dynamic Boost.
رم (Ram)8 گیگابایت DDR4 8، قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی (Storage)512گیگا بایت SSD از نوع M.2 PCIe نسل سوم
نمایشگر (Display)١۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ١۴۴ هرتزی و روشنایی ۲۵۰ نیتی
وبکم (Webcam)وبکم 720p HD و ۳۰ فریم 
کیبوردکیبورد غشایی همراه با بک لایت قرمز
وزن و ابعادوزن  ۱.۸۶ کیلوگرم (kg) و ابعاد ۳۵۹ در ۲۵۴ در ۲۱.۷ میلی‌متر (mm) با ضخامت ۲۱.۷ میلی‌متر
سیستم صوتی ۲ اسپیکر ۲ واتی در طرفین
جک صوتی (Audio jack)1x Mic-in1x Headphone-out
ارتباطات (Communication)802.11 ax Wi-Fi 6 + Bluetooth v5.2Gb LAN
پورت‌های ورودی خروجی (I/O)3x Type-A USB3.2 Gen11x Type-C USB3.2 Gen11x (4K @ 30Hz) HDMI™1x RJ45
اقلام همراهکوله‌ی تک تبله، آداپتور ۱۲۰ ولتی، کارت گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس
باتری۳ سلولی ۵٢.۴ وات ساعتی

سایر

کیبورد

دستگاه از کیبوردهای غشایی با بک لایت تک رنگ قرمز استفاده می‌کند که جلوه‌ی زیبایی به محصول داده‌اند. جنس کلیدهای این کیبورد از پلاستیک ABS که احتمال سایش را در طولانی مدت دارند. همچنین این مدل از یک تاچ پد معمول فلزی بسیار روان بهره می‌برد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ و با رزولوشن ١۰٨۰ در ١۹٢۰ و از نوع IPS بوده که دقت رنگ قابل قبولی دارد. نکته‌ی قابل توجه در نمایشگر این لپ تاپ بهره مندی از نرخ تازه سازی ۱۴۴هرتزی است. این نرخ بالا یکی از روان‌ترین تجربه‌ی بصری ممکن در لپ تاپ گرا در اختیار کاربر می‌گذارد.

روشنایی صفحه نمایش این مدل حدود ۲۵۰ است که استفاده از آن را در محیط‌ها با نور زیاد راحت می‌کند. همچنین نمایشگر این لپ تاپ از نرخ پاسخگویی قابل قبول بهره‌مند است. این موضوع نمایشگر این مدل را به انتخاب مناسبی برای تجربه‌ی بازی‌های سبک شوتر و اکشن می‌کند.

اتصالات

سوکت های لپ تاپ گیمینگ MSI
سوکت ها

درگاه‌ها ارتباطی MSI GF63 Thin 11UC برای رفع نیاز عموم کاربران کافی است. این اتصالات شامل سوکت شارژ و درگاه USB 3.2 نوع A در بدنه‌ی سمت چپ است؛ در بدنه‌ی راستی شاهد یک درگاه درگاه USB 3.2 نوع C، دو درگاه USB 3.2 نوع A،‌ جک هدفون و میکروفن و البته جک شبکه قرار دارد. در نهایت روی قسمت پشتی این لپ تاپ نیز می‌توان یک ورودی HDMI 2.1 را مشاهده کرد. 

باتری و شارژر

باتری و شارژر

لپ‌ تاپ MSI GF63 Thin 11UC به واسطه‌ی پردازنده‌ی نسل یازدهمی و نمایشگر ۱۵.۶ بزرگ، مصرف برق بالایی دارد. با این حال این مدل تنها به یک باتری ۵۲.۴ وات ساعتی (Whr) مجهز شده است که حدود ۵ الی ۵.۳۰ ساعت در فعالیت معمول و حدود ۲ در فعالیت سنگین یا ساعت بازی کار می‌کند. 

باتری و شارژر

هرچند باید در نظر داشت که اکثر مخاطبان این دسته از محصولات با هدف بازی کردن اقدام به تهیه لپ تاپ می‌کنند. پس به جهت دریافت حداکثر توان ممکن باید در حالت اتصال به برق ازین مدل استفاده کنند. این لپ تاپ به همراه یک آداپتور با توان ۱۲۰ وات عرضه شده است که در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به عموم مدل‌های گیمینگ، باتری را شارژ می‌کند.

کلام انتهایی

لپ تاپ گیمینگ MSI GF63 Thin 11UC یکی از بهترین مدل‌های اقتصادی برند MSI است که کانفیگ مناسبی را برای گیمرهای تازه‌کار ارائه می‌کند. مدل فوق از پردازنده‌های جدید در کنار نمایشگر مناسب، کیبورد و تاچ پد مدرن بهره می‌برد.این محصول را هم اکنون میتوانید ار آبتین مال تهیه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *