اگر بخواهیم بگویم درواقع تین کلاینت ها همان کامپیوتر های رو میزی (کیس) ها هستند با این تفاوت که ابعاد بسیار کوچک تری را دارند و قدرت یک کامپیوتر را با کمترین فضا در اختیار شما قرار میدهند.

اگر تین کلاینت را به صورت انگلیسی معنی کنیم از دو واژه تین به معنی لاغر و کلاینت به معنی کاربر معنی میدهد.

علت ایجاد thinclient ها در ابتدای امر این بوده که شرکت ها و کاربران عادی با هزینه ای کم بتوانند سیستمی را خریداری کنند که دارای عمر بالا هزینه نگه داری پایین و تکنولوژی بالا و قابلیت حمل زیاد را داشته باشند.

پیشنهاد خرید

مانیتور ام اس آی PRO MP271

6,100,000 تومان6,100,000 تومانخرید کنید

مزیت – چرا باید تین کلاینت بخرم؟

اگر نظر منو بخواهید بهتون میگم که اگر شغلی دارید که فضای کافی برای سیستم شما ندارد و مصرف انرژی براتون مهمه و دنبال یک کامپیوتری هستید که بسیار بی سروصدا باشه ( چون thinclient ها عموما همشون فن لس – بدون فن هستن و قطعات متحرک مکانیکی مثل هارد ندارن چیزی به اسم سروصدا ندارن) که این خیلی قابلیت خوب و جذابیه !

استهلاک

تین کلاینت ها به علت ماهیت کم مصرفشون به طبع استهلاک کاری کمی دارن بنابراین میتونم خیالتون رو راحت کنم که با خرید یه thinclient مناسب با کاربریتون عمر بسیار طولانی ای رو از تین کلاینتتون انتظار داشته باشید.

مصرف انرژی کمتر

تین کلاینت ها مصرف انرژی بسیار کمی دارن در حدی که پر مصرف ترین thinclient اندازه یک لامپ 60 وات مصرف داره که در برابر کیس های بزرگ که حداقل مصرف 300 واتی دارن خیلی کمتره!

اگر از مباحث فنی بگذریم قیمت مناسب یک کامپیوتر میتونه نقش زیادی در انتخاب و خرید شما داشته باشه که بنظر من thinclient ها قیمت های بسیار مناسبی رو دارن و برای همین خیلی از افراد، سازمان ها که احتیاج به یک کامیپوتر با قدرت مناسب رو دارن میان سمت خرید تین کلاینت ها.

پایداری بالا

تین کلاینت ها پایداری بسیار بالا تری نسبت به کیس ها دارن به علت اینکه عموما تمامی چیز هایی که روی یک کیس پیاده سازی میشه عموما سازگاری 100 درصدی رو ندارن که این مطلب عکسش در thinclient ها پیش میاد به علت اینکه عموما یک شرکت واحد مثلا: اچ پی یک تین کلاینت رو با تمامی قطعات ساخت شرکت خودش تولید میکنه باعث میشه اون thinclient با حداکثر هماهنگی سخت افزاری کار کنه که این منجر به پایداری بالا سیستم شما میشه.

اشغال فضای کم :

thinclient ها به علت ماهیت کوچکشون فضای خیلی کمی رو اشغال میکنند جوری که شما میتونید اونو پشت مانیتور خودتون نصب کنید و خیالتون رو از بابت اشغال فضا میز کارتون راحت کنید.


پیشنهاد خرید

مانیتور ام اس آی Optix G27CQ4

9,370,000 تومان9,370,000 تومانخرید کنید

معایب – چرا نباید تین کلاینت بخرم؟

تین کلاینت HP مدل T 730
تین کلاینت HP مدل T 730

عدم ارتقا CPU و گرافیک :

در تین کلاینت ها ما نمیتوانیم قطعاتی مثل گرافیک و پردازنده را ارتقا دهیم . که این بسیار ممکنه کار شمارو سخت کنه مخصوصا اگر گیمر هستین یا اهل طراحی های سه بعدی هستین . من اصلا thinclient رو به شما توصیه نمیکنم و اصلا بدردتون نمیخوره. نکته: منظورم این نیست کلا توانایی باز کردن هیچ بازی نداره منظورم اینه برای این کار طراحی نشده . شما میتونید حتی با مینی کیس های نسل 7 کار های معمولی رو توی پریمیر انجام بدین . و فتوشاپ کار کنید هر چند یک سری thinclient وجود داره . که کلا برای کار های رندرینگ و خفن طراحی شده که معرفی اونا تو این مطلب نمیگنجه.

تعمیرات سخت:

اگر برد کامپیوتری خراب بشه به علت زیاد بودن تعمیرکار های مادربرد این امکان هست . که بتونن براتون درستش کنن ولی thinclient ها به علت ظرافت بیشترشون تعمیرات سخت تری دارن و ممکنه پیدا کردن . فردی که بتونه تین کلاینت شما رو درست کنه خیلی سخت باشه.(هرچند در آبتین مال این کاررا با کمترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما انجام میدهیم).

سختی پیدا کردن قطعات:

اگر شما بدنبال قطعات باشید به یاد داشته باشید خرید لوازم جانبی و قطعات برای thinclient امری سخت میباشد پس حتما در نظر بگیرید…

پیشنهاد خرید

مانیتور ام اس آیMSI Optix MAG273

13,901,000 تومان13,901,000 تومانخرید کنید

موارد کاربرد

ادرات – مجتمع های مسکونی -مدارس – دانشگاه ها – خوابگاه ها – به علت فن لس بودن استفاده . از تین کلاینت در ادارات رسمی وکارخانه ها روز به روز در حال افزایش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *